کتاب قانون ؛
« ان الله لا یهدی القوم الظالمین »
مائده-51
ما ظالمیم،
چون، میدانیم خوب چیست ولی به آن عمل نمیکنیم.
چون نمیدانیم خوب چیست ولی به دنبال پیدا کردنش نمی رویم.
ما، به خدا، ظلم کردیم.
ما به قرآن ظلم کردیم.
ما به دین ( راه هدایتمان ) هم ظلم کردیم.
ما به کسانی که میتوانستند توسط ما هدایت شوند و پشیمان شدند! ظلم کردیم.
ما فراموش کردیم که رسول مهر فرمود : « هل الدین الا الحب و هل الحب الا الدین ؟ »
ما ظلم کردیم به خودمان و همه چیز.
ادامه مطلب ...
دولت کجا ها جلوی مافیا ایستاده است؟
در حالی که دولت شعار داد اسامی آنها را اعلام میکند پس چه شد؟
نمیخواستم زیاد وارد مسائل سیاسی شوم چون هدف این وب ،بازگو کردن ناگفته هایی درباره ی اسلام است اما متنی چندی پیش توسط یک از دوستانم که سردبیر هفته نامه ی رایحه ی مهر است به چاپ رسیده بود که گفتم شما هم بخوانید تا حقایق را بدانیم :
ادامه مطلب ...
قضیه به یکی دو ماه پیش برمیگردد :
راستش قبل از آن، هرگاه ناخن هایم را میگرفتم آنها را در سطل زباله یا بیرون میریختم.
تااینکه روزی یکبار که داشتم ناخن های گرفته شده را دور میریختم، یکی از دوستانم مرا دید و
گفت که در حدیثی به این مضمون امده که ؛
« مستحب است ناخن ها و اجزای بدن که از بدن جدا میشوند را زیر خاک دفن کرد. »
شنیدم و از انجا که خانه ی ما باغچه ای نداشت، ناخن ها را داخل قوطی ِ شیشه ای ِ کوچکی،
جمع میکردم و هروقت که قوطی پر میشد، آن را زیر خاک دفن میکردم .
در این بین گاهی اوقات اتفاق میافتاد که...
ادامه مطلب ...
قم تنها نام یک شهر در جمهوری اسلامی ایران نیست بلکه محله ای نیز در کشور تایلند وجود دارد که اهالی آن به زبان محلی آن را قم مینامند. پس از انجام بررسیهای لازم مشخص شد علت انتخاب نام قم توسط اهالی آن محله تایلندی، حضور چندین ساله عالمی شیعه به نام شیخ «احمد قمی» در آن منطقه بوده است.
شیح احمد، مسلمانی شیعه بود که در سال ١٥٤٣ میلادی در محله پائین شهر قم، دیده به جهان گشود. این شخصیت برجسته ایرانی تبار تایلندی، به تحصیل دروس اسلامی مشغول بود. دوران جوانی او با تاسیس سلسله صفویه در ایران مقارن بود، سلسله ای که مذهب شیعه را رسما پذیرفت و با این پذیرش موجبات تقویت حوزههای علمیه شیعی در ایران فراهم شد. چندی نگذشت که با استحکام قدرت صفویه و توسعه روابط ایران با دیگر کشورهای جهان، هیئتهای مذهبی و تجاری از ایران به سوی دیگر کشورها رهسپار شدند و هم چنانکه از لبنان گروهی به ایران دعوت شدند، عده ای از طلاب و روحانیون ایرانی نیز همراه با تجار و جهانگردان علاقمند، برای تبلیغ و تجارت به سوی دیگر کشورها هجرت کردند. یکی از این افراد «شیخ احمد قمی» بود که هم در حوزههای علمیه تحصیل کرده بود و هم دستی در تجارت داشت.
او در اولین سالهای قرن هفدهم میلادی به آیوتایا که پایتخت سابق تایلند بوده، مهاجرت کرد و پس از مدتی توانست در سایه مدیریت و درایت خود به یکی از مقامات عالیرتبه این کشور مبدل شود. او با تأسیس نهاد «شیخ الاسلامی» به عنوان اولین شیخ الاسلام تایلند منصوب شود. آمار نشان میدهد امروزه بیش از ٨٠٠ هزار شیعه تایلندی وجود دارد که میتوان گفت از برکات حضور شیخ احمد قمی است. منبع/ شیعه آنلاین
( + )