۲۹ اسفند ۱۴۰۲
به روز شده در: ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۷
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۴۱۶۸۰
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۹ - ۲۹-۰۷-۱۳۸۹
کد ۱۴۱۶۸۰
انتشار: ۱۸:۲۹ - ۲۹-۰۷-۱۳۸۹
برای اولین‌بار خیر‌النساء گل همسر عبدالله گل رئیس جمهوری کشور ترکیه با پوشش کامل حجاب اسلامی در یک مراسم رسمی در کاخ ریاست جمهوری این کشور شرکت کرد. وی اخیرا تاکید کرده بود در قبال ظلمی که به دلیل داشتن حجاب بر وی وارد شده بسیار صبر کرده است.

برای اولین‌بار خیر‌النساء گل همسر عبدالله گل رئیس جمهوری کشور ترکیه با پوشش کامل حجاب اسلامی در یک مراسم رسمی در کاخ ریاست جمهوری این کشور شرکت کرد. حضور وی در مراسم استقبال رئيس جمهوری ترکیه از کریستین وولف رئیس جمهوری آلمان و همسر او بوده است. این اولین دیدار در سطح رئیس جمهوری آلمان از ترکیه بعد از ۱۰ سال است که انجام می گیرد.

به گزارش «زن فردا» و به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع،‌ برای اولین‌بار در سه سال گذشته، خیرالنساء در حالی‌که بر روی فرش قرمز قدم گذاشته بود از نظامیان گروه تشریفات در کاخ چانکایا سان دیده است.

موضوع اخیر وضعیت کاخ ریاست جمهوری ترکیه را مانند دوران قبل از بحران ایجاد شده بخاطر حجاب همسرعبدالله گل بازگرداند. پیش‌تر فرماندهان ارتش ترکیه از حضور در آئین ادای سوگند عبدالله‌گل که روز هشتم شهریور سال ۱۳۸۶ برگزار شد خودداری کرده بودند. مقامات ارتش همواره نسبت به نامزدی آقای گل در انتخابات ریاست‌جمهوری ترکیه اعتراض داشتند زیرا به عقیده آنان عقاید مذهبی آقای گل و حجاب اسلامی همسرش، نقض سنت‌های سکولاریسم در ترکیه قلمداد می‌شود.

در سه سال گذشته عبدالله گل رئیس جمهوری ترکیه برای جلوگیری از تنش بین مواضع نظامیان و بانوی اول کشور درمراسمات استقبال رسمی از مهمانان خارجی در مکانی دور از کاخ ریاست جمهوری استقبال می‌کرد.

حضور اخیر خیرالنساء گل در این مراسم موجب توجه بسیاری از شبکه‌های تلویزیونی ترکیه به این صحنه شد. گزارشگر یکی از شبکه‌های تلویزیونی ترکیه در این رابطه گفت این ماجرا مقررات تشریفات را در کاخ ریاست‌جمهوری بار دیگر به وضع عادی برگرداند. وی عادی شدن حضور همسر رئیس جمهوری ترکیه را به اظهارات مثبت اخیر رهبران سکولار این کشور در رابطه با حجاب و تغییر رویکرد حزب جمهوري خلق ترکيه در این رابطه مرتبط دانست که موافق حضور زنان محجبه در محیط‌های دانشگاهی کشور شده اند.

اخیرا همسر رئیس جمهور ترکیه تاکید کرده بود در قبال ظلمی که به دلیل داشتن حجاب در ترکیه بر وی وارد شده بسیار صبر و تحمل کرده است. خیرالنساء گل، همسر رئیس جمهور ترکیه اظهار داشت که به دلیل داشتن حجاب از ظلم‌های بسیاری رنج برده است.

وی با ابراز خرسندی شدید از بحث‌های فراوان درباره مساله حجاب در ترکیه و ممنوعیت استفاده از آن در موسسات آموزشی تاکید کرد:‌ در قبال ظلم‌هایی که در ترکیه به دلیل حجابم به من وارد شده بسیار صبر کرده‌ام.

وی هم‌چنین از ارائه دادخواستی به دادگاه حقوق بشر در سال‌های گذشته در اعتراض به این ظلم خبر داد و افزود: زمانی که عبدالله گل، سمت وزیر خارجه را به عهده داشت‌ این دادخواست را پس گرفتم.

خیر النساء گل با نارضایتی خاطر نشان کرد:‌ باید بحث درباره مساله حجاب را متوقف کنیم. خسته شده‌ایم و انرژی زیادی در این راه صرف کرده ایم. من پیشتر در این باره حرف نزده‌ام زیرا باید صبر کرد. صبر برای آینده ترکیه بهتر و سودمندتر است.













 

ارسال به دوستان
تایم لپس جالب از خودروهای فولکس واگن (فیلم) تصورِ یکی از خبرنگارانِ سال ۱۳۳۷ درباره‌ی ایرانِ ۱۴۰۰ / چراغ قرمزی که 15 سال طول می کشد زمانی که به نمایندگی از رهبری در خارج از کشور بودم، تابلو‌هایی از عکس خانم با حجاب ایرانی و چادر زده بودند/ مشخص شد که یک موسسه بیمه عمر، شعارش را چادر مشکی ایرانی قرار داده بود دردنامه ای با جناب صدیقی هروئین ساخت لابراتور قزوین خبرساز شد خواص باورنکردنی گیاه دارویی «کلپوره» یا «مریم نخودی» کراکال ؛ محصولات شرکت اماراتی موفق در زمینه تولید سلاح های سبک را ببینید پرستاران در کدام کشورهای اروپایی درآمد بیشتری دارند؟ آمریکا چقدر به اورانیوم روسیه وابسته است؟ (+ اینفوگرافی) چرا فیزیکدانان رازهای «کهکشان» را در «اعماق زمین» جستجو می‌کنند؟ لوگو گوگل به‌مناسبت نوروز ۱۴۰۳ تغییر کرد؛ اما ایرانی‌ها از دیدن آن محروم‌اند(+عکس) عجایبِ «اختاپوس‌ها»؛ حیوانات احمق ارسطو که با دست‌هایشان فکر می‌کنند! راهنمای جامع جلوگیری از تعلیق اکانت واتس اپ و بازیابی آن مظلومیت 29 اسفند و بدفهمی معنی «ملی شدن» نفت! ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان
وبگردی