اسلام,منطق,عقل,خرافات,عرف,تحریف

Café : ( نوشته های یک آدم متفکر ! در باب بررسی روند فراموشی یک تراژدی به نام اسلام ) * کانال ایتا : onehadis@

اسلام,منطق,عقل,خرافات,عرف,تحریف

Café : ( نوشته های یک آدم متفکر ! در باب بررسی روند فراموشی یک تراژدی به نام اسلام ) * کانال ایتا : onehadis@

ما و اسلام...

استاد مطهری، اسلام شناس و فیلسوف بزرگ قرن،

از عقب‌ماندگی بیشتر کشورهای اسلامی می‌نالد و برای اسلام تأسف میخورد ... ؛

شما در دنیا در میان همه‌ی کشورهای دنیا مگر کشورهای خیلی‌خیلی وحشی، اگر بروید، کشورهایِ اسلامی، عقب‌مانده ترین و منحط‌ ترین کشورهاست، نه‌تنها خیال بکنید در صنعت عقب هستند، در همه‌چیز، در علم عقب هستند، در اخلاق عقب هستند، در انسانیّت و معنویّت عقب هستند ...

این باید چه‌جور باشد! یا باید بگوئیم اساساً اسلام - یعنی همان حقیقت اسلام - در مغز و روح این ملت‌ها هست ولی خاصیت اسلام اینست که ملت‌ها را عقب می‌برد ؟ که دشمنان دین هم بزرگترین حربه تبلیغاتیشان همین انحطاطِ فعلی مسلمین است . و یا باید اعتراف کنیم که حقیقت اسلام بصورت اصلی در مغز و روح ما موجود نیست بلکه این فکر اغلب در مغزهای ما بصورت مسخ شده موجود است ؛

توحید ما، توحید مسخ‌شده است ، نبوّت ما، نبوّتِ مسخ‌شده است ، ولایتِ ما ، ولایتِ مسخ‌شده است ، اعتقاد ما به قیامت ، کم‌و‌بیش همینطور . تمام دستورهای اصولی اسلام در فکر ما همه تغییرشکل داده . در دین، صبر هست، زهد هست، تقوی هست . تمام اینها بدون استثنا بصورت مسخ‌شده در ذهنِ ما موجود است ...

( کتاب رهبری نسل جوان قسمت احیا فکر دینی )

 

پینوشت ؛

از تحلیل متن بالا که بگذریم، باید به قولم که تو 6 پست پیش داده بودم عمل کنم...

قبلا اینجا یه چیزایی گفته بودم که مثل همیشه کامل نمیشن ولی در تایید اونها به این نتیجه رسیدم که اونقدر متون باارزش تری نسبت به  نوشیدنی‌های کافه‌ام هستند ( تفاسیر،مثنوی و شرحش،احادیث،

کتب مطهری،احکام،صحیفه و .... ) که خوندن کافه وقت تلف کردن خودم و 200 مهمون روزانه اینجاست...

اصلا اگه بخوایم عقب موندگی ایران رو کالبدشکافی کنیم و زیر ذره بین بذاریم، به نظر من ما دیگه تو بحث تئوری مشکل و کمبودی اونچنانی نداریم بلکه دلیل اینکه هممون همه چیو بلدیم و داریم روز به روز پسرفت می‌کنیم و اسم اسلام رو ننگین، عمل نکردنست، نه ندانستن !

مشکل ما اینه که توجه نکردیم به این پیچش مویی که اسلام گفته... اینکه گفته :

مسلمون، اول خودت عمل کن بعد به دیگران بگو!

اصلا من دیگه میخوام برم رو خودم کار کنم، شایدم هیچوقت عمرم کفاف اینو نداد که

چیزایی رو که تو عمل کردنم یاد گرفتم به یکی دیگه ام بگم.

اما فکر کنم این صد شرف داره به کشاندن اینهمه مطلب به این طرف و آن طرف و

عمل نکردن به اونا مثل وضعیت الآن ما که به قول قرآن ؛

 

مثل الذین حملوا التورت ثم لم یحملوها کمثل الحمار یحمل اسفارا... ( جمعه – 5 )

کسانی که مکلف به تورات شدند ولی حق آن را ادا نکردند، مانند دراز گوشی هستند که

کتابهایی حمل می‌کند ... ( آن را بر دوش می‌کشد، اما چیزی از آن نمی‌فهمد )

 

حلال کنین هم کافه ای های دوست داشتنی...