اسلام,منطق,عقل,خرافات,عرف,تحریف

Café : ( نوشته های یک آدم متفکر ! در باب بررسی روند فراموشی یک تراژدی به نام اسلام ) * کانال ایتا : onehadis@

اسلام,منطق,عقل,خرافات,عرف,تحریف

Café : ( نوشته های یک آدم متفکر ! در باب بررسی روند فراموشی یک تراژدی به نام اسلام ) * کانال ایتا : onehadis@

در نتیجه جهالت و تعصب...


برنارد شاو نویسنده معروف و آزادفکر انگلیسی گفته است :

( شاو ، از نویسندگان و نمایش‌نامه نویسان مشهور در سطح جهانی‌ست . همچنین او درسال 1925میلادی،

جایزه‌ی نوبل را از آن خود کرد . نمایشنامه سنت ژان و  و دیگر اثرش، بشر و فوق بشر جزء آثار معروف اوست... . )


« من همیشه نسبت به دین محمد به واسطه خاصیت زنده بودن عجیبش، نهایت احترام را داشته ام . به نظر من اسلام تنها مذهبی است که استعداد توافق و تسلط بر حالات گوناگون و صور متغیر زندگی و مواجهه با قرون مختلف را دارد . چنین پیش بینی می‌کنم و از همین اکنون نیز آثار آن پدیدار شده است که ایمان محمد مورد قبول اروپای فردا خواهد بود. روحانیون قرون وسطا در نتیجه جهالت یا تعصب، شمایل تاریکی ار آیین محمد رسم می‌کردند . او به چشم آنها از روی کینه و عصبیت، ضد مسیح جلوه کرده بود .  من درباره این مرد، این مرد فوق العاده، مطالعه کردم و به این نتیجه رسیدم که نه تنها، ضد مسیح نبوده بلکه باید نجات دهنده بشریت نامیده شود . به عقیده ی من اگر مردی چون او صاحب اختیار دنیای جدید بشود، طوری در حل مسائل و مشکلات دنیا توفیق خواهد یافت که صلح و سعادت آرزوی بشر تامین خواهد شد. »


مجموعه آثار استاد مطهری (19) –

"نظام حقوق‌زن در‌اسلام، مسئله‌حجاب، پاسخهای‌استاد، اخلاق جنسی"

 

پینوشت ؛

طوری در حل مسائل و مشکلات دنیا توفیق خواهد یافت که صلح و سعادت آرزوی بشر

تامین خواهد شد...

 الهم عجل لولیک الفرج... .

عکسی از برنارد شاو : ( + ) - مسلمان شدگان اروپائی