۰ نفر
۳۰ تیر ۱۳۸۹ - ۱۱:۳۵

هنریک برودر مشهورترین اندیشمند آلمانی-یهودی ، پس از یک سلسله انتقادات و تالیفات شدید علیه اسلام ، مسلمان شد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، روشنفکر مشهور و یهودی آلمانی پس از یک سلسله انتقادات و تالیفات شدید علیه اسلام و مسلمانان، به طور علنی مسلمان شدن خود را اعلام کرد. پایگاه اینترنتی «بلا قیود» در این‌باره نوشت: «هنریک برودر» روزنامه‌نگار و نویسنده نشریه آلمانی «اشپیگل» و نویسنده پرفروش‌ترین کتاب سال آلمان در سال 2007 و برنده جایزه کتاب سال این کشور با نام «بشتابید.. اروپا تسلیم می‌شود» مسلمان شده است.

بنا بر این گزارش، وی پیش از اسلام آوردن معتقد بوده است که «وقتی که وزیر دادگستری آلمان اعلام می‌کند امکان استفاده از قوانین شریعت در قانونگذاری وجود دارد من معتقدم که اروپا نباید تسلیم مسلمانان شود؛ اسلام یک ایدئولوژی ضدزندگی غربی است. اروپا تا بیست سال دیگر به اسلامی دموکراتیک متحول خواهد شد.»

به گفته روزنامه مصری «الاسبوع» این نویسنده 61ساله لهستانی‌تبار آشکارا فریاد برآورده است که: «بشنوید، ‌من مسلمان شده‌ام». بنا بر این گزارش، وی که سال‌ها با امام جماعت مسجد رضا در «نیوکولن» به بحث پرداخته بود، سرانجام با مسلمان شدن خود اعلام کرد که از این حقیقت پنهان شده که تمامی وجودش را فراگرفته بود راحت شده است.

وی در رابطه با کنار گذاشتن آئین یهودی گفت: به سوی اسلامی خواهم رفت که دین فطرتی است که هر انسانی بر اساس آن متولد شده است. وی که در برابر دو شاهد اسلام آورده و نام خود را نیز به «هنری محمد برودر» تغییر داده است تاکید می‌کند: «من هم اکنون عضو یک امت یک میلیارد و 300میلیون نفری هستم که همواره در معرض اهانت بوده و من از اینکه به خانه‌ای که در آن متولد شدم بازگشته‌ام بسیار خوشحالم.»

این نویسنده و طنزپردار آلمانی همچنین در سال 1384 نخستین بار که محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور کشورمان ایده انتقال اسرا‌ئیل به اروپا یا آمریکا را مطرح کرد، مقاله‌ای با عنوان «اشلسویگ هولشتاین را به یهودیان بدهید» در نسخه آن‌لاین اشپیگل و روزنامه دی ولت به چاپ رساند که در آن با طنز و طعنه فراوان از این ایده دفاع می‌شد. وی در این مقاله گفته بود که این طرح را ابتدا خود او مطرح کرده‌است: «اگر چیزی بنام عدالت تاریخی در این جهان وجود می‌داشت، آنگاه دولت یهودی می‌بایستی در اشلسویگ-هولشتاین و یا در ایالت باواریا تشکیل می‌شد و نه در فلسطین..»

مسائلی که وی در نوشته‌های جدلی، طعنه‌زن و طنزآمیز خود مطرح می‌کند بیشتر شامل «ناسیونال سوسیالیسم آلمان»، مسئله‌ «یهودی‌ها در اروپا»، «جنبش چپ آلمان»، «اسلام‌گرایی»، اسرائیل و مناقشه اسرائیل و فلسطین می‌شود. به گزارش العالم، هرچند پدر و مادر وی از بازماندگان کشتار یهودیان لهستان محسوب می‌شوند، اما «برودر» نسبت به اقدامات یهودیان آلمان در آن سال‌ها انتقاد کرده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 77548

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =