اسلام,منطق,عقل,خرافات,عرف,تحریف

Café : ( نوشته های یک آدم متفکر ! در باب بررسی روند فراموشی یک تراژدی به نام اسلام ) * کانال ایتا : onehadis@

اسلام,منطق,عقل,خرافات,عرف,تحریف

Café : ( نوشته های یک آدم متفکر ! در باب بررسی روند فراموشی یک تراژدی به نام اسلام ) * کانال ایتا : onehadis@

رگهای گردن به حجت، قوی‌!

اعترافات دانشمندان و شخصیت های مهم جهان درباره اعجاز قرآن


تولستوی نویسنده و فیلسوف اخلاق گرای معروف روسیه :

شخص شخیص پیامبر اسلام سزاوار همه گونه احترام و اکرام می باشد.  شریعت پیامبر اسلام بعلت توافق آن با عقل و حکمت در آینده عالمگیر خواهد شد .

 

واشنگتون ایروینگ نویسنده و کنسول آمریکا در اسپانیا :

تمام آیات قرآن محکم و پرمعنی می باشد و از روی شعور نوشته شده است بنابراین سندی که باعث تسلی قلب خودمان باشد، در دست باشد نداریم .

 

پیر سیمون لاپلاس ، منجم ، ریاضیدان بسیار معروف فرانسوی :

گرچه ما به ادیان آسمانی عقیده نداریم ولی آیین حضرت محمد(ص) و تعالیم او دو نمونه اجتماعی زندگی بشریت است . بنابراین اعتراف می کنیم که ظهور دین او و احکام خردمندانه اش بزرگ و با ارزش می باشد و به همین جهت از پذیرش تعالیم حضرت محمد(ص) بی نیاز نیستیم .

 

گوته ، دانشمند ، شاعر و نویسنده معروف آلمانی :

مندرجات کتاب قرآن … ما را مجذوب می کند و به شگفت می آورد و سر انجام به تعظیم و احترام بر می انگیزد .

 

جورج برناردشاو ، بزرگترین نویسنده انگلستان :

من همیشه نسبت به دین محمد(ص) بواسطه خاصیت زنده بودنش نهایت احترام را داشته ام . به نظر من اسلام تنها دینی است که دارای آنچنان خاصیتی است که می تواند تغییرات گوناگون را به خود جذب کند و خود را با اشکال و صور هر عصر منطبق سازد . من درباره دین حضرت محمد(ص) چنین پیش بینی کرده ام که کیش او برای فردای اروپا قابل قبول خواهد بود همانطور که در اروپای امروز هم پذیرش آن آغاز شده است .

من معتقدم که اگر مردی مانند پیامبر اسلام فرمانروایی مطلق جهان عصر جدید را احراز کند طوری در حل مسایل و مشکلات جهان توفیق خواهد یافت که صلح و سعادتی را که بشر به شدت احتیاج دارد برای او تأمین خواهد کرد .

 

ادوارد گیبن ، بزرگترین مورخ انگلستان در قرن 18 میلادی :

از اقیانوس اطلس تا کنار رود گنگ (در هندوستان) قرآن نه فقط قانون فقهی شناخته شده است بلکه قانون اساسی شامل رویه قضایی و نظامات مدنی و جزایی حاوی قوانینی است که تمام عملیات و امور مالی بشر را اداره می کند و همه این امور که به موجب احکام ثابت و لایتغیری انجام می شود ناشی از اداره خداست . به عبارت دیگر قرآن دستور عمومی و قانون اساسی مسلمین و دستوری است شامل مجموعه قوانین دینی ، اجتماعی ، مدنی ، نظامی ، قضایی ، جنایی ، جزایی و همچنین مجموعه قوانین از تکالیف زندگی روزانه تا تشریفات دینی اعم از تزکیه نفس تا حفظ بدن و بهداشت و از حقوق عمومی تا حقوق فردی تا منافع عمومی و از اخلاقیات تا جنایات و از عذاب و مکافات این جهان تا عذاب و مکافات جهان آینده ، همه را در بر دارد.

 

اظهار نظر تُولْستوى

لئو تولستوى ( 1910 ـ 1828 ) نویسنده مشهور روسى در کتاب خود به نام محمد [ صلى الله علیه و آله و سلم ] مى گوید :

جاى هیچگونه شبهه و تردید نیست که پیامبر اسلام از بزرگان مصلحین دنیا است، آن هم مصلحى که به جامعه بشریت خدمات شایانى کرده است. و این فخر و مباهات براى او بس است که یک ملت خون ریز و وحشى را از چنگال اهریمنان عادات زشت و شنیع برهانید و راه ترقى را بر روى آنان بازکرد و حال آن که هر مرد عادى نمى تواند به چنین کار شگرفى اقدام کند و نتیجه بگیرد.

بنابر این شخص شخیص پیامبر اسلام، سزاوار همه گونه احترام و اکرام مى باشد شریعت پیامبر اسلام به علت توافق آن باعقل و حکمت در آینده عالم گیر خواهد شد.

  آشنایی بیشتر با نظرات نویسندگان غیر مسلمان در باره اسلام .

 

آلبرت انیشتاین Albert Einstein _ 1879-1955

بزرگترین متفکر و فیزیکدان:

قرآن کتاب جبریا هندسه یا حساب نیست ، بلکه مجموعه ای از قوانین است که بشر را به راه راست ، راهی که بزرگترین فلاسفه دنیا از تعریف و تعیین آن عاجزند ، هدایت می کند.

 

سر ویلیام موئیس Sir William Mouies (1819-1905)

دانشمند و مورخ انگلیسی :

قرآن محمد صلی الله علیه وآله کتابی است پر از دلایل واضح و مسائل بی شمار علمی و قوانین قضایی و حقوقی و دستورات عالیه که برای حفظ حیات اجتماعی و مدنی در این کتاب مقدس با عبارات ساده و درعینِ حال محکم و منظم آوده است که خوانندگان را مجذوب می نماید.

 

دکتر )ماردیس(

به دستور وزارت خارجه و وزارت فرهنگ فرانسه 63 سوره از قرآن را در مدت نُهْ سال با رنج و زحمت متوالى به زبان فرانسه ترجمه کرد که در سال 1926 منتشر شد.

وى در مقدمه اش مى نویسد:

سبک قرآن بى گمان سبک کلام خداوند است، زیرا این سبک که مشتمل بر کنه وجودى است که از آن صادر شده، محال است که جز سبک و روش خداوندى باشد...از کارهاى بیهوده و کوششهاى بی نتیجه است که انسان در صدد باشد تأثیر فوقالعاده این نثر بى مانند را به زبان دیگر ادا کند، مخصوصاً به فرانسه که دامنه اش بسیار محدود است.

 

دانشمند معروف آنتروپولوژى (انسان شناسى)، استاد دانشگاه ایالت پنسلوانیا «کارلتون اس کون» آمریکایى در کتاب خود به نام کاروان مى نویسد:

یکى از مزایاى عظیم قرآن بلاغت آن است. قرآن هنگامى که درست تلاوت شود چه شنونده و به لغت عرب آشنایى داشته باشد و آن را بفهمد یا نداشته باشد و آن را نفهمد تأثیر شدیدى در او گذاشته در ذهنش جاگیر مى شود. این مزیت بلاغتى قرآن ترجمه شدنى نیست.

 

تئودور نولدکه Theodor Noeldke دانشمند و خاورشناس :

(1836 - 1930 م)

قرآن با منطقی علمى و روش اطمینان بخش و قانع کنندهایى که دارد دلهاى شنوندگان خود را به سوى خویش توجه داده و آنها را طرف خطاب قرار میدهد، و همواره بر دلهاى کسانى که از دور با آن مخالفت میورزند تسلط یافته و آنها را به خود میپیوندد .

فضیلت قرآن با داشتن سادگى و بلاغت خاص خود به اوج کمال رسیده است .

این کتاب توانست از مردمى وحشى و بى تربیت ، ملتى متمدن ایجاد کند که تعالیم و تربیت دنیاى خویش را برعهده گرفتند .

 

منبع : { تاریخ قرآن، ص 159/ قرآن و کتابهاى دیگر آسمانى، ص 294 / تاریخ و علوم قرآن، ص 185/ اعترافات دانشمندان بزرگ جهان، ص 59/ نظریه دانشمندان جهان درباره قرآن و محمد (ص) ص 21/ دائرة المعارف شیعه، ص 749/ طبقات مفسران شیعه، ج 1، ص 182/ قرآن و دیگران، ص 45. }

 

کوسن دوپر سوال مى گوید:

مردم شرق عموماً اعتراف دارند که فکر بشر از آوردن مانند قرآن از حیث لفظ و معنا ناتوان خواهد بود، و آن آیاتى است که وقتى جعفر بن ابى طالب آن را براى نجاشى خواند اشک از دیدگان پادشاه حبشه سرازیر گردید، خردها به شگفتى مى افتد که چگونه این آیات روشن حکمت آمیز از زبان مردى درس نخوانده بیرون آمده باشد.

از پژوهشى درباره پیامبر و قرآن به نقل از تاریخ عرب و اسلام و تاریخ قرآن

 

بلر، Beller ( خاور شناس معروف آلمانى ):

لغت قرآن فصیحترین لغات عرب و اسلوب بلاغت آن طورى است که افکار را بسوى خود جذب میکند،

قرآن داراى مواعظى آشکار است و به زودى براى همیشه بى معارض خواهد بود، هر کس که از این کتاب به خوبى پیروى کند زندگى آرام و گوارائى خواهد داشت .

 

{ اعترافات دانشمندان بزرگ جهان، ص 62/ نظریه دانشمندان جهان درباره قرآن و محمد (ص)، ص 26/ تاریخ و علوم قرآن، ص 189/ قرآن و کتابهاى دیگر آسمانى، ص 302 } 

 

سدیو مورخ معروف فرانسوی :

قرآن کتابی است جامع که خواننده را متخلق به فضائل انسانی و متصف به کلمات روحانی می نماید. این کتاب شامل تمام اصول مذهبی است، احکام استوار ان دیدگان انتقاد کنندگان را کور ، زبان غیب جویان را لال ، گوش مغرضین را کر و در عوض قلب بشر را به حقیقت اسلام روشن کرده است.

 

رنبورت مستشرق معروف :

باید اعتراف کرد که علوم طبیعی ، فلکی ، فلسفه ، ریاضیات که در قرن دهم اروپا را زنده کرد از قرآن گرفته شده و اروپا رهین منت اسلام است.

از اعترافات دانشمندان بزرگ جهان: خیر الله مردانی

 

فریدریش دیتریشى Dieterici  اسلام شناس :

(1821 - 1903 م)

همین علوم و معارف مسلمین بود که اروپا را در قرن دهم میلادى جلو برد، همان علومى است که سرچشمه آنها قرآن کریم بود و اروپا از این حیث به اسلام مدیون است .

{  اسلام از دیدگاه دانشمندان غرب، ص 4/ اعترافات دانشمندان بزرگ جهان، ص 61. }

 

 

ودن هامر Wooden Hammer ( دانشمند آلمانى ) :

ما قرآن را به عنوان کتاب محمد (ص) با همان عظمت و اطمینانى مینگریم که مسلمین آن را کتاب خدا میدانند .

{ سالنامه کشور ایران، سال 1335 }

 

ژان ژاک روسو نویسنده فرانسوی (1876-1804):

بعضی از مردم بعد از آنکه مقدار کمی عربی یاد گرفتند قرآن را خوانده و درست درک نمی کنند،و اگر می شنیدند محمد با آن لغت فصیح وآهنگ رسای عرب آنرا می خواند هر آینه سجده می افتادند وندا می کردند ای محمد عظیم دست مارا بگیر وبه محلّ شرف افتخار برسان . ما را بخاطر یاری تو حاضریم جان خویش را فدا سازیم.

{اسلام وافکار اندیشه ص31}

 

راکستون اسکاتلندی :

سالیان درازی در جستجوی حقیقت بودم تا اینکه حقیقت را در اسلام یافتم .سپس قرآن مقدس را دیدم و شروع به خواندن آن کردم او بود که به تمام سوالات مرا جواب گفت . قرآن ابّهت و ترس در انسان الهام می کند و درعین حال ثابت می کند که هر چه می فرماید راست است .

{اسلام شناسی غرب ص60}

 

جان ناس مورخ معروف ادیان می‌گوید:

قرآن مکمل و متمم حقایقی است که به طور ناقص در مذاهب و ادیان سلف وجود داشته است.

 

جان دیون پورت درباره قرآن می گوید:

قرآن محسنات زیادی دارد و دو نکته آن بسیار مهم است. اول تکریم وتعظیم نسبت به خداوند و منزه دانستن او از صفات نقص و جنبه های اغراض نفسانی. دوم، وارستگی قرآن از بیان و اندیشه مخالف تقوا، حیا و عفت. در حالی که این نواقص در کتب یهود زیاد دیده می شود.

 

کینت گریک (دانشمند کمبریج انگلستان) :

مسلمان نیستم تا بگویم قرآن کلام خدا است، ولی در مدت چهارده قرن که از آمدن آن می‌گذرد، هیچ کس نتوانسته است در زبان عربی کلامی بیاورد که با قرآن برابری کند، قرآن کتابی نیست که برای یک دوره به خصوص آمده باشد، کتابی است جاوید برای تمام اعصار و تا جهان است نوع بشر می‌تواند(و باید) قرآن را در متن زندگی خود قرار بدهد و بر طبق دستورهای آن رفتار نماید، چرا که قرآن برای یک دوره به خصوص نیامده و هرگز کهنه نمی‌شود و تا روزی که نوع بشر باقی است راهنمای انسان خواهد بود زیرا چیزی وجود ندارد که در قرآن نیامده باشد، من هنگامی که قرآن را برای نخستین بار گشودم و تحت تأثیر آن قرار گرفتم، تصوّر کردم اثری که آن کتاب در من داشته، استثنائی است و در سالهای بعد که با چندین تن از مترجمان قرآن مکاتبه کردم و بعضی را حضوری دیدم، دریافتم تأثیری که خواندن قرآن در ما اروپاییان می‌گذارد، همگانی است، اما مشروط بر اینکه به همان زبانی که نازل شده خوانده شود و ترجمه قرآن به هیچ یک از زبانهای اروپایی تأثیر متن اصلی را ندارد.

قرآن و پدیده‌ها از دید دانش امروز، ص 19

 

پروفسور آرتور آربرى که یکى از مترجمان مشهور قرآن به زبان انگلیسى است، مى‏گوید :

« زمانى که به پایان ترجمه قرآن نزدیک مى‏شدم، سخت در پریشانى به سر مى‏بردم؛ اما قرآن آنچنان آرامش خاطرى به من مى‏بخشید که براى همیشه به خاطر خواهم داشت. من در حالى که مسلمان نیستم، قرآن را خواندم تا آن را درک کنم و به تلاوت آن گوش دادم تا مجذوب آهنگ‏هاى نافذ و مرتعش کننده‏اش شوم و تحت تأثیر آهنگش قرار گیرم و به کیفیتى که مسلمانان واقعى و نخستین داشتند، نزدیک گردم تا آن را بفهمم »

 

دکتر هانرى کُربن، اسلام شناس معروف فرانسوى، سخن جالبى درباره قرآن دارد. وى مى‏گوید:

«اگر قرآن خرافى بود و از جانب خداوند نبود، هرگز جرأت نمى‏کرد که بشر را به علم و تعقل و تفکر دعوت کند. هیچ اندیشه‏اى به اندازه قرآن محمّد(ص) انسان را به دانش فرا نخوانده است تا آن جا که نزدیک به نه صد و پنجاه بار در قرآن، از علم و عقل و فکر سخن رفته است».

قرآن از دیدگاه 114 دانشمند، محمد مهدى علیقلی

 

پینوشت ؛


یک . از بین 7میلیارد انسان زنده بر روی زمین که 1/5 میلیاردشان (شناسنامه ای) مسلمانند، باتوجه به اون فیلمی که من دیدم فقط 1نفر ( درک فنتون ) حاضر به انجام این کار آدمهای اولیه و عصر حجر را شد که ارزش آنرا ندارد که کارشان نقد شود ! حالا بخاطر اینکه کاری کرده باشیم، این بیانیه‌ی را امضاء کنید!

 

دو . من و شمای مسلمان بارها و بارها قرآن را آتش زده ایم با کج فکریهاممان با دروغ و غیبت و تهمتهایمان با حرف زدن هایمان با حرف نزدنهایمان با دزدی و ....

آ.مصباح هم گفتند : چگونه ‌است که به خاطر اهانت به کاغذ قرآن عزا گرفتیم، اما در مقابل اهانت به محتوا و احکام آن سکوت می‌کنیم ؟ ( + )

آ.مکارم هم گفتند : اگرعده‌ای نادان قرآن آتش بزنند، ما بازهم به عیسی(ع) احترام می‌گذاریم (+)

 

سه . از قدیم گفته اند :   دلائل قوی باید و معنوی   /   نه رگهای گردن به حجت، قوی

(چرا تو بحث کم میارن صورت مسئله (قرآن) رو پاک میکنن ؟!

ببینید و ببینید !


مخالفت کلیساهای متعلق به حزب راست محافظه کار مسیحیت با ساخت یک مسجد در نزدیکی مکان برج های دوقلو نیز از این قاعده، مستثنی نیست که البته در کشورهای مختلف جهان از جمله سویس تجمعاتی به عنوان اعتراض، برگزار شد....

 

چرا وقتی یک نوجوان انگلیسی به اوباما توهین میکند تا آخر عمر، ممنوع الخروج میشود ولی اهانت کنندگان به قرآن، فقط محکوم میشوند ؟! ( به نقل از دیلی میل و آسوشیتدپرس )

 

آیا میدانید، گفته میشود تری جونز دارای اختلالات روانیست و حتی بعضی کلمات ساده انگلیسی را نمیتواند درست تلفظ کند ( به نقل از صدای امریکا )


میتوانید معجزات دیگر قرآن مثل عدد 666 و 19 را در تگ ( چرا قرآن ) بخوانید و نیز نقد

فیلم راز داوینچی و توهین آن به مسیحیت را .


آیا میدانید کلیسای آقای تری جونز ،30 نفر عضو دارد و کشیش کلیسای همجوارش او را نادان خوانده است و گفته : در قرآن، عیسی (ع) پیامبری بزرگ خوانده شده است...


آیا میدانید برخی میگویند برای جلوگیری از تظاهرات گسترده امریکاییان به عنوان

(11سپتامبر،دروغ بزرگ)

رسانه ها، تنور 2خبر دستساز! را داغ کردند تا توپ را جای دیگر انداخته باشند ؟
( آتش زدن+ساخت مسجد در منهتن )

و در آخر، همانطور که میدانید ، این وب، 2شنبه و 5شنبه ها به روز میشود، عذر بنده را برای پایین بودن کرکره کافه در 2شنبه قبلی را پذیرا باشید :)


روند تحریف   <<< مطلب قبلی   ::   مطلب بعدی >>>   مغزها چون انبار

نظرات 1 + ارسال نظر
javabiye جمعه 26 شهریور 1389 ساعت 10:24 ق.ظ http://www.zandiq.ir

سلام از این که در تارنمای جوابیه نظر گزاشتین ممنونم-

سایت تازه تاسیس است و بنده هم دست تنها . اشا الله در ماه جدید مطالب بهتر و بیشتری در سایت قرار میگیرد . و شما هم میتوانید جهت همکاری لینک ما را در وبلاگ خود قرار دهید ویا برای ما مقالاتی مطابق با موضوعات سایت بفرستید


با تشکر مدیریت سایت جوابیه

علیک سلام ؛

- متشکر
- موفق باشید

نقل قول و انتشار مطالب « کـافـه » به هر صورت بلامانع است و
از آن استقبال میشود...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد